Locations of Site Visitors László Szögeczki's CE blog: 10 éves a Németországi Konduktorok Egyesülete III.

Monday 28 July 2008

10 éves a Németországi Konduktorok Egyesülete III.

A munka tehát 1998-ban kezdődött meg és az első gondolatok között szerepelt a konduktív pedagógia, mint önálló szakma levédésének feladata. Meg kellett szövegezni, hogy mi is a konduktív pedagógiai rendszer, majd pedig azon ismérveket kellett egy csokorba gyűjteni, hogy melyek az elégségesnek tekinthető jellemzői a Pető által kidolgozott rendszernek külföldön. Desits Kriszti férjének hatalmas segitsége nélkül valószínüleg sem szövegileg, sem jogilag nem jutottunk volna messzire, azonban az ő segítségével jól alakultak a dolgok és ha jól emlékszem 2001-re a jogi procedura is befejeződött. Ez azt jelentette, hogy Németországban gyakorlatilag a Konduktive Förderung le van védve!!! ma is.
A további feladatul tűztük ki a szakmai továbbképzések megszervezését, felmerült Szentesi Erzsi, mint egyik lehetséges továbbképző, de aztán kapóra jött, hogy abban az időben Örfalvi Istvánné már járt hasonló okkal Nürnbergben, így Kriszti feladata lett, hogy felvegye vele a kapcsolatot. A késöbbiekben ez a kapcsolat gyümölcsözővé vált és több szakmai továbbképzési napot is rendezett az egyesület. Ha jól tudom ez a kapcsolat ma is tart.
2001-ben került megrendezésre a Konduktiv Pedagógia IV. Világkongresszusa Londonban egy nappal a WTC katasztrófája után szeptember 12-én, amelyre prezentációval érkeztem az igencsak megcsappant utasszámú Lufthansa géppel Münchenből. Prezentációm célja az volt, hogy figyelmet fordítsak a megalakult Németországi Konduktorok Egyesületére, amelyre kaptam 10 perc előadásnyi időt, aminek joggal örülhettünk. Később, a honlapon egy összefoglaló cikket irtam a kongresszusról és az ott ért benyomásokról. Ezen a kongresszuson találkoztam előszőr személyesen Andrew Suttonnal, akinek megkapó személyisége további erőt adott ahhoz, hogy a kondukció "megfelelő" adaptálási munkáját bárhol a világon hittel folytassam.


2002 májusában családi és konduktori lelkiismereti okokból elhagytam a Stifftung Pfennigparadét és egyben a hőn szeretett és kedvenc városomat Münchent. A tagságomról és Vorstand tisztségemről lemondtam, hiszen Németországból az USA-ba költöztem. Kapcsolatom intenzitása az egyesület vezető tagjaival érthetően a távolság miatt alábbhagyott, s alig-alig találkozunk, mindez főképp konferenciákra korlátozódik. Nagyon sok Boldog Születésnapot kívánok.


No comments: