Locations of Site Visitors László Szögeczki's CE blog: Peto Andras irja Dr. Farkasnak, a New York-i Medical College professzoranak

Sunday 31 October 2010

Peto Andras irja Dr. Farkasnak, a New York-i Medical College professzoranak

"Bennem sokan csalodtak. Egyesek azt vartak tolem, hogy kivalo matematikus leszek. Egyesek egy eljovendo nagy magyar koltot lattak bennem, egyesek azt hittek, hogy megmaradok a Pester Lloydnal es nemet nyelvu ujsagiro leszek Budapesten. Masok egy feltoro nemet nyelvu koltocsillagnak tartottak. Masok azt hittek, hogy a tudogyogyaszat fenye leszek. Ket hires becsi klinika hivott meg tanarsegednek. Az Elettani Intezet ki is nevezett tanarsegednek. Semmi sem lettem. Ellenben kalandot kaandra, szenvedest szenvedesre, oromet oromre halmozva eltem, sokszor azt sem tudva, mibol. Ha nagyon megegetett a sors, sebeim begyogyulasaig be-bevonultam egy-egy intezetbe, tudogyogyintezetekbe, fizikoterapias intezetekbe, elemegyogyintezetekbe szegodtem el, mint orvos. Kesobb orvos-iro lettem, orvosi folyoiratszerkeszto, orvosi konyvkiado vezetoje. Kisipari vallalkozasokat tobbszor kezdemenyeztem, Becsben, Parizsban, sot Budapesten is! Parizsban eppen egy orvosi es tudomanyos konyomatost alapitottam, amikor kitort a haboru. Egy baratom felesege keresere jottem Budapestre, es belesodrodtam a mozgasos kezelesbe. Hirneves lettem, es mint gyogytanar fizettem adot. A haboru utan egyik gyogyult betegem bekenyszeritett a Gyogypedagogiai Foiskolara, es innen indult ki, sok nehezseg lekuzdese utan az az intezet, amelyet lattal. Egyre kevesebb idom maradt kalandokra, nokkel, ferfiakkal es targyakkal, valamint az elet kulonleges korulmenyeivel. [.....]
Egy nagyon kivalo es egy kivalo tanitvanyom van, es most jott egy harmadik, akire mar evek ota vartam. A dolog, mely erosen pislogott, tavozasod ota az utobbi hetekben erosen langra kelt. Malaszttal teljes idok voltak ezek, mast nem mondhatok. A spasztikusok kezelese teren donto ujjitasokat vezethettunk be. Azonkivul ugy nez ki, hogy metodikai es az elmeleti anyag lefektetesere is sor kerul. "
Hari Maria: A konduktiv pedagogia tortenete, MPANNI, Budapest, 1997, 73.oldal

1 comment:

Andrew Sutton said...

I once showed his self-reported job record to a personnel officer. She said: 'I just might call him to interview, to see why he never stuck long at a single job'.

She did have something there. If you do not simply list the things that he said thathe did but try to put dates on them (and the bits in between) it's quite an employment record.

The truth is that his letter to NY is evidence of nothing. The most simple documentary search has just not been done.

A.